Prekės ženklo istorija

„Kodėl šildytuvai negali džiuginti akies, kaip visa kita, ką turime namuose?“ – svarsto Philipas Bryn-Hauglandas.

2010-ieji. Philipas su šeima atostogauja Norvegijos kalnų kaimelyje Nesbiene. Jis ką tik metė buhalterio darbą ir nusprendė, kad daugiau niekada nebenorės rengti metinių mokesčių deklaracijų. Jo tėvas Cato taip pat ką tik šeimai pranešė, kad ketina parduoti savo įmonę „Novaplan“. „Novaplan“ – tai įmonė, kurią jis 1992 m. įkūrė kartu su broliu. Kelerius metus jie dirbo su šildytuvais, bet ką daryti toliau?

Philipas įsivaizduoja visoje šalyje ant sienų kabančius šildytuvus. Dulkėti, pageltę nuo senumo, iškabinti ant šviežiai nudažytų sienų greta interjero dizaino naujovių. Tai tiesiog nesiderina. Jei tiek daug laiko ir energijos skiriama gražiems namams, juk reikėtų įsigyti ir elegantiško dizaino šildytuvų?

Brynų šeima išmano apie šildytuvus. Daug metų dirbdami šiame versle, jie turi ir ryšių, ir žinių sėkmei pasiekti. Tačiau Philipas ir Cato nenori pardavinėti kitų įmonių šildytuvų. Jie nori kurti savus. Ar šeimai pavyks paprastus šildytuvus, t. y. „neišvengiamą blogį“, paversti gaminiu, kurį žmonės iš tikrųjų norėtų rodyti kitiems.

Cato, Philipas ir Ane apsilanko buitinės elektronikos mugėje IFA („Innovation for all“) Berlyne.

„Įkvėpimas? Ne, Philipas tai vadina nuojauta. Jei jam tai patinka, patiks ir daugumai žmonių. Viena didžiausių jo stiprybių – supratimas, kas patinka kitiems. Vėliau jis įsitikino, kad iš tiesų buvo teisus“.

Staiga ateitis tapo tokia pat aiški kaip kalnų oras Nesbiene. Philipas ir Cato nusprendžia taip ir daryti.

Tad vieną šaltą žiemos dieną pradėjo ryškėti šildytuvų pavidalas. Philipas įsitikinęs, kad jam pavyks pagražinti šildymui skirtus gaminius, ir turi aiškią viziją, ką reikia daryti. Jis įsivaizduoja šildytuvus, plūduriuojančius ore, susiliejančius su siena. Šildytuvus, kuriuos galima kilnoti iš vietos į vietą. Šildytuvus su užapvalintais kampais ir išlenkta priekine dalimi. Kiek akis užmato – jokių dulkėtų, nublukusių šildytuvų. Tik juoda ir balta. Paprasta, bet elegantiška.

Įmonės „Mill“ įkūrėjas Cato Brynas su žmona Maggie.

„Mill“ jau pristatė stiklinį ir plieninį šildytuvą, o pardavimai vyksta labai gerai. Tai, kad jų šildytuvai išpopuliarėjo Norvegijoje, Brynų šeimos nestebina. Juk šalyje rudenį siaučia audros, o žiemą ją dažniausiai dengia bent pėdos storio sniego sluoksnis. Beveik 90 proc. laiko norvegai praleidžia viduje ir gerai žinoma, kad jie mėgsta jaukumą, t. y. „hygge“. Norvegišku žodžiu „hygge“ nusakoma tai, kas iliustruoja tipišką norvegų kultūrą, kai norima kartu mėgautis namuose leidžiamu laiku.

Jei užaugtumėte šaltame ir atšiauriame klimate, greičiausiai sugebėtumėte sukurti labai efektyvius šildytuvus. Pasirodė, kad nešiojamasis šildytuvas, kurį tą šaltą žiemos dieną įsivaizdavo Philipas, tapo tarptautinės įmonės „Mill“ istorijos pradžia.

Akivaizdu, kad likusiam pasauliui taip pat reikia gražių šildytuvų, o kadangi tarptautinėje rinkoje šildytuvų dizaino naujovės ribotos, visiems reikia naujų, dizainerių sukurtų šildytuvų iš Norvegijos. Susidomėjimas nesumažėjo įmonei „Mill“ gavus prestižinį „Red Dot“ dizaino apdovanojimą ir sulaukus puikių rekomendacijų žinomuose tarptautiniuose laikraščiuose ir leidiniuose.

Įmonėje „Mill“ vyrauja stipri novatoriška dvasia. Nors nedidelė įmonė nenuilstamai dirba, kad patenkintų nuolat augančią „Mill“ šildytuvų paklausą, jai prireikė pagalbos, kai užsakymai pasipylė iš visų pasaulio kampelių, tarp jų iš Japonijos, Korėjos, JAV ir Nyderlandų. Į pagalbą atėjo Pilypo žmona Ane. Ji ne tik labai atsidavusi darbui su prekių ženklais ir produktais, bet jai puikiai sekasi ir siekiant rezultatų. Šiuo metu gaunama daug užsakymų iš viso pasaulio – Japonijos, Korėjos, JAV, Nyderlandų ir dar maždaug 20 šalių.

Ir visa tai – įmonė „Mill“. Poilsio namelyje Nesbiene tarp tėvo ir sūnaus, vyro ir žmonos vyksta pokalbiai ir keičiamasi nuomonėmis. Šių diskusijų rezultatas – dar daugiau novatoriškų idėjų.

Grožio nepakanka, „Mill“ produktai turi būti ir išmanūs. Unikalūs elegantiško dizaino šildytuvai dar labiau patobulinti techniškai pažangia ir patogia naudoti programine įranga. Dabar vartotojai gali valdyti savo šildytuvus išmaniuoju telefonu – tiek keliaudami, tiek būdami namuose, jie gali visiškai kontroliuoti namų temperatūrą ir elektros energijos sunaudojimą. Remiantis „Google Play“ ir „App Store“ klientų atsiliepimais, „Mill“ programėlė vos per kelerius metus tapo mėgstamiausia šildymo valdymo programėle Šiaurės šalyse.

Ar dabar, kai ambicingos bendrovės ratai sėkmingai įsibėgėjo, pagreitis nesumažės? Ne, poilsis ne Brynų šeimai. Tiesiog per daug darbo, kurį reikia atlikti, reikia kurti ir tobulinti, tad jie niekada nesustos. Įmonės „Mill“ siekis – gaminti šildymui skirtus gaminius, kurių dizainas ir naudojimo patogumas yra vienodai svarbūs, be to, siekiama sukurti gerą klientų patirtį ir pirmauti šildymo technologijų rinkoje. Nuolat judėti į priekį įmonę skatina siekis kurti išmaniuosius, elegantiškus šildytuvus, kurie padėtų žmonėms taupyti pinigus, tausoti gamtą ir mėgautis jaukia šiluma namie. Taip pat būtina nuolat diegti naujoves ir keistis. O poilsis į jų darbotvarkę neįtraukiamas.